Watershed კლუბი KHIDI-ის აუდიო-ვიზუალური ღონისძიებების სერიაა, რომლის ფარგლებში ამჯერად კიდევ ერთი საღამო გაიმართა. Watershed-ის ახალი ეპიზოდი ეხმიანებოდა UNESCO-ს მიერ, თბილისისათვის ახალი მედია ხელოვნების დედაქალაქის სტატუსის მინიჭებას.
კლუბის სცენა დაიკავეს Byetone-მ, ფრენკ ბრეტშნაიდერმა (Frank Bretschneider) და ნატალი ბერიძემ. ნატალია ბერიძის ლაივი ვიზუალური ხელოვნების ჟანრის ერთ-ერთმა პიონერმა არტისტმა, ლასლო ბორდოსმა (László Bordos) გააფორმა.
აღსანიშნავია, რომ აუდიო-ვიზუალური ლაივის მონაწილე გერმანელი არტისტები, ოლაფ ბენდერი და ფრენკ ბრეტშნაიდერი ექსპერიმენტული ელექტრონული მუსიკის ლეიბლსა და ვიზუალური ხელოვნების გერმანულ პლატფორმას, RASTERMEDIA-ს წარმოადგენენ. ლეიბლი 1996 წელს დაარსდა და დღეს 50-მდე არტისტს აერთიანებს.
სოფო ებრალიძე, KHIDI-ის წარმომადგენელი:
„პროექტი Watershed 2017 წელს დავიწყეთ. ღონისძიებების სერიის კონცეფცია არის ის, რომ აუდიტორიისათვის გამორჩეულ გამოცდილებად და შთაგონების წყაროდ იქცეს. გვიხარია, რომ ჩვენი ღონისძიების ახალ ეპიზოდში სწორედ RASTERMEDIA მონაწილეობს, რადგან ის ამ სფეროში ერთ-ერთი ყველაზე ძველი და ავტორიტეტული პლატფორმაა. რაც შეეხება აუდიო ვიზუალურ ხელოვნებას, ელექტრონული მუსიკის სცენაზე დღესდღეობით მუსიკა და ვიზუალი ერთმანეთის გარეშე წარმოუდგენელია. კლუბში განათება უმნიშვნელოვანესი დეტალია და KHIDI-ის კონცეფციიდან გამომდინარე, ამას ჩვენს სივრცეში დიდი ყურადღება ექცევა. განათების, ვიზუალის და მუსიკის სინთეზი, ყოველი ლაივის დროს, ერთ მთლიან გამოცდილებას ქმნის.”
Watershed-ის მუსიკალურ სესიამდე, KHIDI-ის სივრცეში ოლაფ ბენდერითან და ფრენკ ბრეტშნაიდერთან საჯარო შეხვედრა გაიმართა, რომლის თემა იყო: აუდიო-ვიზუალური ფროდაქშენი და საშემსრულებლო ხელოვნება.
ფრენკ ბრეტშნაიდერი, არტისტი:
„აუდიო-ვიზუალურ ხელოვნებაში საჭიროა ბალანსი დაიცვა. თვალი აღქმის ნაწილში წამყვანი ორგანოა და შესაძლოა, ნანახმა სმენით მიღებული ინფორმაცია დაჩრდილოს. ვცდილობ, რომ ვიზუალი ინტენსიური არ იყოს და პერფორმანსის წამყვანი მუსიკა იყოს.”
ექსპერიმენტული ელექტრონული მუსიკის შექმნაში დღეს უამრავი ტექნოლოგიაა ინტეგრირებული. ტექნოლოგიების განვითარებაზე საუბრისას, ფრენკ ბრეტშნაიდერმა და ოლაფ ბენდერმა აღნიშნეს, რომ მათ მუსიკაში მთავარი მაინც არტისტული ხედვაა.
„ხელოვნური ინტელექტის მიერ შექმნილ მუსიკას ინოვაციად არ აღვიქვამ. AI არსებული დიდი ბაზიდან იღებს ინფორმაციას და შემდეგ მასზე დაყრდნობით შექმნილ შედეგს გვთავაზობს. ამიტომ მისი შედარება ადამიანის კრეატიულ შემოქმედებით პროცესთან შეუძლებელია. როგორც არ უნდა განვითარდეს ეს ტექნოლოგიები, ჩემთვის მთავარი მაინც სახელოვნებო მიდგომა იქნება.” – აღნიშნა ფრენკ ბრეტშნაიდერმა.