„ვთამაშობთ კაბუკის” – პრემიერა სოხუმის თეატრში

სპექტაკლი მე-15 საუკუნის იაპონური პიესის „აბრეშუმის ფარანის” მიხედვით დაიდგა და ის სამურაისა და გარდაცვლილი გოგონას აჩრდილის სიყვარულის ისტორიაზეა.

6, 7 და 8 აპრილს სოხუმის დრამატული თეატრის სცენაზე სპექტაკლის პრემიერა შედგება. „ვთამაშობთ კაბუკის” მე-15 საუკუნის იაპონური პიესის „აბრეშუმის ფარანის” მიხედვით დაიდგა. სპექტაკლის რეჟისორი დავით პაპავაა. სცენოგრაფი და კოსტიუმების ავტორი – Molu. ქორეოგრაფია ნათია ბუნტურს, ხოლო მუსიკალური გაფორმება დავით საყვარელიძეს ეკუთვნის.

დავით პაპავა

დავით პაპავა:

„ეს კაბუკის თეატრის ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული პიესაა იაპონიაში, რომელიც იქ ყოველწლიურად იდგმება. ჩვენ, რა თქმა უნდა, იმის პრეტენზია ვერ გვექნება, რომ 100%-ით კაბუკი გავაკეთოთ. Ამიტომაც ჰქვია სპექტაკლს „ვთამაშობთ კაბუკის”. გვაქვს მცდელობა, კაბუკის რამდენიმე ელემენტი გამოვიყენოთ. Ესენია: კოსტიუმები, პლასტიკა, მაკიაჟი, მუსიკალური ინსტრუმენტები. 

სიუჟეტს რაც შეეხება, ეს არის სიყვარულის ისტორია, მაგრამ უცნაური ისტორია. სამურაის უყვარდება გოგონა, რომელიც აღმოჩნდება აჩრდილი, ანუ გარდაცვლილი სული. მიუხედავად იმისა, რომ სამურაის აფრთხილებენ, რომ მისთვის ეს ურთიერთობა საშიშია და შესაძლოა სიცოცხლის ფასადაც დაუჯდეს, ის მაინც იღებს გადაწყვეტილებას, რომ ამ გოგონასთან ერთად იყოს. სწორედ ამიტომ გვაქვს მოფიქრებული ასეთი ფინალი, რომ მათი სულები ერთმანეთს სამოთხეში ხვდებიან.”

რეჟისორის გადაწყვეტილებით სპექტაკლში გამოყენებულია ვიზუალური ჩანართები ვიდეოების სახით, რომლებიც მაყურებელს ამბის უკეთ აღქმაში ეხმარება. გარდა ამისა, „ვთამაშობთ კაბუკის” ტრადიციული კაბუკისგან კიდევ ერთი მთავარი რამ განასხვავებს. 

„სპექტაკლი კიდევ იმით არის საინტერესო, რომ კაბუკის თეატრში მხოლოდ მამაკაცები თამაშობენ. ყველა როლს,როგორც კაცის, ასევე ქალის, ისინი ასრულებენ. ჩვენ კი პირიქით გავაკეთეთ. ეს ჩემი იდეა იყო, რომ აქ ყველა როლი ქალებს ეთამაშათ. არც გამიგონია, ასეთი რამ თუ მომხდარა კაბუკის თეატრში. დიდი გამოწვევა და ექსპერიმენტია.”

ნახეთ ფოტოები სპექტაკლის რეპეტიციიდან

Share
Tweet
Share
Share
Share

წინა სტატია

4D MONSTER LOBSTERS-მა ახალი სიმღერა და მასზე გადაღებული მუსიკალური ვიდეო გამოუშვა

შემდეგი სტატია

ლეონარდო დიკაპრიო მოწმის სახით გამოიკითხა ფულის გათეთრების საქმეში, რომელშიც ბრალი რეპერ Pras-ს ედება

შეიძლება დაგაინტერესოთ

თბილისის ერთ-ერთი ყველაზე ექსპერიმენტული სივრცე „თბილი ორგია“ არსებულ შენობას ტოვებს და ახალ ეტაპს იწყებს

„ჩვენი შენობა იხურება - მაგრამ კონცეფცია არ კვდება: გააქტიურდება მუსიკალური ლეიბლი, სადაც იგეგმება როგორც მრავალი ალბომის, ისე სინგლის და კომპილაციების გამოშვება. გაიმართება რადიოშოუები, რომელიც გააგრძელებს ადგილობრივი არტისტების და სცენის მხარდაჭერას“ -„თბილი ორგიას” კოლექტივი.
მეტი

დავით საყვარელიძე სოხუმის კონსტანტინე გამსახურდიას სახელობის სახელმწიფო თეატრისთვის ახალ ხელმძღვანელს ეძებს

„პირველ რიგში, მინდა, რომ ჩვენმა თეატრმა იპოვოს ახალგაზრდა ხელმძღვანელი, რადგან თეატრს სჭირდება ახალი ენერგია და დიდი ენთუზიაზმი. აგრეთვე მსურს, რომ საზოგადოებამ იხილოს მაგალითი იმისა, თუ როგორ უნდა ხდებოდეს თეატრის მართვის გადაბარება ცივილიზებულად – ყოველგვარი დაპირისპირებების გარეშე,” – წერს დავით საყვარელიძე.
მეტი
ომარ მხეიძის საიუბილეო საღამო

ქართული ცეკვის ლეგენდად ქცეული – ომარ მხეიძის საიუბილეო საღამო

25 სექტემბერს რუსთაველის ეროვნულ თეატრში ლეგენდარული მოცეკვავის, ომარ მხეიძის 90 წლის იუბილესადმი მიძღვნილი საღამო გაიმართა.
მეტი
კოტე ლიპარტელიანის ახალი პროექტი - „გზა“ (277, 403) - ფოტო: რეზა ჯავიდი

„გზა“ (277, 403) –  „ITI Georgia“-სა და სოხუმის თეატრის ახალი პროექტი

იუნესკოს თეატრის საერთაშორისო ინსტიტუტი 1948 წელს დაარსდა და დღემდე თეატრალური ხელოვნების გლობალურ პოპულარიზაციასა და განვითარებას ემსახურება.
მეტი

ფოლკლორი, როგორც ქართული იდენტობის ცოცხალი მეხსიერება

ინტერვიუ ფოლკლორის ცენტრის აღმასრულებელ დირექტორთან და ანსამბლ „ბასიანის” სამხატვრო ხელმძღვანელთან და დამაარსებელთან - გიორგი დონაძესთან.
მეტი

„ეფემერა“ – საბერძნეთის გამორჩეული თოჯინური დასის სპექტაკლი რუსთაველის ეროვნული თეატრის ექსპერიმენტულ სცენაზე

თოჯინების შემქმნელები წლების განმავლობაში თანამშრომლობდნენ საბერძნეთის წამყვან რეჟისორებთან, მათ შორის ლეგენდარულ დიმიტრის პაპაიოანუსთან.
მეტი